Κώδικας Οδικής Κερδοφορίας

Τώρα που μπήκαμε στον Αύγουστο, παραδοσιακά ο μήνας που σημειώνονται οι μεγαλύτερες μετακινήσεις με ΙΧ στην πατρίδα μας, θυμήθηκα τον νέο ΚΟΚ. Ότι στην Ελλάδα απαιτείται μια άλλη κυκλοφοριακή συμπεριφορά αποτελεί ανάγκη ηλίου φαεινότερη. Ότι κανείς νουνεχής άνθρωπος δε θα υπερασπιζόταν ποτέ το «δικαίωμα» των «Ντίλιγκερ» που κυκλοφορούν στους δρόμους να οδηγούν μεθυσμένοι ή να παραβιάζουν το «κόκκινο» ή να μη λαμβάνουν στοιχειώδεις προφυλάξεις ώστε το «όπλο» που κρατούν στα χέρια τους, το τιμόνι, να μη στρέφεται κατά των υπόλοιπων ανθρώπων (και του εαυτού τους), όλα αυτά ανήκουν στη σφαίρα του αυτονόητου. Αλλά...

Αλλά, τα μέτρα τα συγκεκριμένα, έχουν ληφθεί με γνώμονα την προστασία της ζωής μου, της ζωής σου, της ζωής μας; Είναι μέτρα που στοχεύουν σε μια αλλαγή της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των νεοελλήνων ή στο βάθος υπαγορεύονται από μια εισπρακτική λογική επενδυμένη, φυσικά, με ολίγον από κοινωνική ευαισθησία;

Ας μη βιαστούμε να απαντήσουμε. Αλλά για να απαντήσουμε, ας προσμετρήσουμε και ορισμένα ακόμα στοιχεία. Όπως, ότι:

α) Οι κυβερνώντες που πήραν τα συγκεκριμένα μέτρα (και οι προηγούμενοι που έπαιρναν ανάλογα) βρήκαν τρόπους και παρέκαμψαν κάθε εμπόδιο ώστε το γήπεδο του Ολυμπιακού να χτιστεί μέσα σε ενάμιση μόλις χρόνο (όπως σε ανάλογο χρόνο θα χτιστεί και το γήπεδο του Παναθηναϊκού). Όμως για τα προσκόμματα που βάζουν εμπόδιο στην προστασία των οδηγών από την «γκιλοτίνα» του Μαλλιακού, εκεί δεν μπορούν να βρουν λύση, με συνέπεια 500 νεκρούς σε 15 χρόνια...

β) Οι υπέρμαχοι της «τροχονομικής καταστολής» ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για την προώθηση μιας παιδείας, από το σχολείο κιόλας, στα θέματα της οδηγικής συμπεριφοράς, την ώρα που αφήνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις τράπεζες (δάνεια, γαρ) να διαφημίζουν ελεύθερες το «πρότυπο» του «μάγκα - καβαλάρη της ασφάλτου»...

γ) Ουδέποτε έπραξαν κάτι για να σταματήσει το αίσχος του τρόπου απόκτησης διπλώματος οδήγησης (που όλοι ξέρουμε και όλοι ξέρουν πώς αποκτάται...) εκτός αν πιστεύουν ότι ο κόσμος σκοτώνεται στην άσφαλτο επειδή τα πρόστιμα ήταν «χαμηλά» ενώ τώρα θα σώζεται επειδή τα πρόστιμα είναι υψηλά...

δ) Αυτοί που ενδιαφέρονται για τη ζωή μας και το «αποδεικνύουν» επιβάλλοντας εξοντωτικά πρόστιμα, ουδέποτε μας εξήγησαν ποιες ήταν οι ποινές που επέβαλαν (εδώ γελάνε!) στους εργολάβους που έχουν «κατασκευάσει» 6.500 (!) κακοτεχνίες - καρμανιόλες στους οδικούς άξονες της χώρας. Δεκαετίες τώρα αρμέγουν το αντίτιμο των διοδίων, αλλά οι «καρόδρομοι» για να φτάσεις μέχρι τον Πύργο, την Καλαμάτα, τα Γιάννενα, παραμένουν «καρόδρομοι». Σπαρμένοι με εικονοστάσια...

ε) Οι ιθύνοντες για τη σωτηρία μας, πώς και ένα αξεσουάρ απαραίτητο για τη ζωή του οδηγού - μοτοσικλετιστή, το κράνος, το φορολογούν ως είδος πολυτελείας(!);

Θα μπορούσαν να αναφερθούν πολλά ακόμα. Όπως για παράδειγμα, ότι οι επιφορτισμένοι να ελέγχουν την τήρηση του νόμου, οι τροχονόμοι, αντί να είναι ορατοί στο δρόμο, λειτουργώντας με την παρουσία τους αποτρεπτικά σε κάθε ενδεχόμενη κυκλοφοριακή παραβατικότητα, συνηθίζουν να είναι... κρυμμένοι σε σκοτάδια και στενά, με στόχο όχι να προλάβουν τον ευεπίφορο στην παράβαση οδηγό, αλλά με στόχο να τον συλλάβουν και να τον «ζωγραφίσουν», αφού πρώτα του έχουν αφήσει περιθώριο να διαπράξει την παράβαση. Επομένως, ο νόμος κι αυτοί που τον επιβάλλουν, με γνώμονα τι ενεργούν; Να προλαμβάνουν ή να συλλαμβάνουν;...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ